برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.

راه اندازی تولیدی جوراب از خرید یا اجاره سوله کوچک تا فروش عمده جوراب

اگر به دنبال ایده‌­ای برای راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی هستید؛ احتمالاً با گزینه‌ها و مشاغل تولیدی بسیاری مواجه خواهید شد که راه‌اندازی هر یک از آن‌ها به سرمایه، تجهیزات، تخصص و تعداد نیروی کار متفاوتی نیاز دارد. یکی از کارگاه‌های تولیدیِ نسبتاً کم هزینه در زمینه‌ی پوشاک، کارگاه تولیدی جوراب بافی است.

خرید یا اجاره سوله کوچک

قبل از آنکه شروع به تجهیز و خرید دستگاه های جوراب بافی کنید لازم است به فکر خرید یا اجاره سوله کوچک جهت راه اندازی کارگاه تولیدی جوراب باشید. با توجه به اینکه برای کسب و کاری مثل تولید جوراب نیاز به فضای بزرگی نیست و خرید سوله به صرفه نیست در این شرایط پیشنهاد میشود نسبت به اجاره سوله کوچک اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره سوله کوچک با شماره 09122006246 تماس گرفته و یا اینجا کلیک نمایید.

مراحل راه اندازی یک کارگاه جوراب بافی

برای راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی، مانند هر کسب و کار دیگری لازم است مراحل مختلفی را طی کنید. این مراحل می‌توانند شامل اقداماتی در جهت کسب مجوزهای قانونی و شروع تولید، تا مرحله‌ی فروش کالای تولید شده در بازار که معمولا با عبارت خرید عمده جوراب جستجو میگردد باشد. برای شغل جوراب بافی این مراحل به طور کلی عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی محیطی برای راه‌اندازی کارگاه
  • تهیه مواد اولیه مانند دوک نخ جوراب‌ بافی
  • فراهم نمودن تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی
  • کسب مهارت‌های لازم در شغل جوراب بافی
  • انتخاب یک نام مناسب و برند سازی
  • دریافت مجوز قانونی از اتحادیه پوشاک
  • آشنایی با بازار کار و کانال‌های فروش
  • آشنایی با مخاطبان هدف
  • بررسی رقبای کاری در شغل جوراب بافی
  • بازاریابی و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی

خرید دستگاه جوراب بافی

خرید دستگاه مناسب اولین و مهم‌ترین گام در راه اندازی کسب و کار تولید جوراب است. اگر دستگاه مناسبی را انتخاب کنید، در صورت خراب شدن این دستگاه‌ها به راحتی می توانید قطعات تعویضی آن را پیدا کنید. همچنین اگر قصد خرید دستگاه دست دوم دارید، در زمان خرید باید وسواس بیشتری خرج کنید. زیرا هزینه های تعمیر در ابتدای راه اندازی کسب و کار می تواند دردسر هایی برای شما ایجاد کند. برای راه اندازی کارگاه تولیدی جوراب در ایران، دستگاه‌هایی ساخت کشور ایتالیا، چین و کره وجود دارد.

دستگاه‌های کامپیوتری حاضر  در ایران ساخت سه کشور ایتالیا، کره و چین هستند و متاسفانه بدلیل افزایش قیمت دلار استفاده از دستگاه‌های جوراب‌بافی کامپیوتری ساخت کشور ایتالیا و کره دیگر توجیه اقتصادی ندارد. دستگاه ایتالیایی حدود یک میلیارد تومان و دستگاه کره‌ای حدودا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و در ایران هیچگونه خدماتی ندارند.

دستگاه جوراب بافی کامپیوتری و و بررسی قیمت انواع مدل‌های آن

با دستگاه های کامپیوتری تولید جوراب می توانید انواع جوراب‌ با انواع طرح های دلخواهتان تولید کنید. به عبارتی جوراب های ساده، جوراب با طرح های مختلف از جمله طرح شخصیت های کارتونی، میوه‌جات و …. تولید کنید. تنها محدودیت های این دستگاه تولید جوراب های پارازین زنانه و جوراب های طرح برجسته است.

قیمت دستگاه جوراب بافی ایتالیایی

تا چند سال پیش هر کس که می خواست کسب و کار تولید جوراب راه اندازی کند، دستگاه جوراب بافی ساخت کارخانه لوناتی آمریکا را می خرید. می توان گفت که این دستگاه بهترین دستگاه تولید جورابی بود که هر کسی که می توانست وارد این حوزه شود، از آن استفاده می کرد. اما امروزه به دلیل مشکلات تحریم‌ها و تورم، قیمت این دستگاه به حدود 1 میلیارد تومان رسید است و خرید دستگاه جوراب بافی لوناتی برای راه اندازی کارگاه تولیدی جوراب، کار منطقی به نظر نمی رسد. از طرفی پیدا کردن قطعات این دستگاه عملاً غیر ممکن است. بنابراین خرید دستگاه دسته دوم لوناتی هم پیشنهاد نمی شود.

پیشنهاد مطالعه مقاله مرتبط:  اجاره سوله در کرج و تهران

قیمت دستگاه جوراب بافی کره ای

دستگاه های کره‌ای به دلیل قیمت بالایی که در چند سال اخیر پیدا کرده اند، وارد ایران نمی شوند و اگر تمایل به استفاده از این دستگاه‌های کره‌ای دارید باید به دنبال دستگاه های دست دوم باشید. تیانگ یکی از بهترین مدل‌ها از دستگاه های جوراب بافی کره ای است. برای خرید دستگاه جوراب بافی تیانگ باید مبلغی حدود 350 میلیون تومان کنار بگذارید. قطعات این دستگاه در بازار یافت می شود، ولی نیاز به زمان زیادی برای گشتن دارد.

خرید دستگاه جوراب بافی چینی

متاسفانه یا خوشبختانه امروزه بهترین دستگاه برای راه اندازی کسب و کار تولید جوراب، دستگاه‌های چینی هستند. قیمت دستگاه های چینی بین 100 تا 135 میلیون تومان متغییر است. البته در سفارشات جدید قرار است که این مبالغ افزایش پیدا کند. بهترین دستگاه چینی تولید جوراب، دستگاه‌های ویلت هستند. قیمت دستگاه جوراب بافی ویلت حدود ۱۳۰ میلیون تومان است. منطقی است که برای شروع از این دستگاه استفاده کنید. زیرا نسبت به سایر دستگاه های چینی، خدمات پس از فروش بهتری دارد و می توانید قطعات آن را به راحتی پیدا کنید و از طرفی نسبت به سایر دستگاه های چینی از کیفیت بیشتری برخوردار است.

قیمت دستگاه جوراب بافی کامپیوتری دست دوم

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم هستید، می توانید از دستگاه های دست دوم برای کسب و کار تولید جوراب خود استفاده کنید. قیمت دستگاه جوراب بافی ویلت دست دوم بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون است. تعداد سال کارکرد، میزان کارکرد و… از جمله مواردی هستند که در قیمت دستگاه های دست دوم موثر هستند. نکته ای که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، اطمینان از سلامت دستگاهی است که قصد خرید آن را دارید است.

در زمان خرید سعی کنید از تولیدکنندگانی دستگاه را بخرید که تنها به دلیل مشکل مالی که برایشان پیش آمده است حاضر شده اند، دستگاهشان را به فروش برسانند. برخی از تولید کنندگان جوراب به این دلیل که دستگاه‌هایشان دچار خرابی شده است و به اصطلاح به خرج افتاده است، آنها را می‌فروشند تا با پولش، دستگاه‌های نو بخرند. در صورتی که چنین دستگاه‌هایی بخرید، باید مبالغ زیادی را بابت تعمیر آن صرف کنید.

 

خرید دستگاه جوراب بافی صنعتی

درآمد جوراب بافی چقدر است؟

خیلی از دوستان سوال دارند که درآمد یک تولید کننده جوراب چقدر است؟ ما با خرید دستگاه جوراب بافی کامپیوتری قرار است چقدر سود داشته باشیم؟

دوستان در نظر داشته باشید این بررسی در تاریخ آبان 1401 نوشته شده است و مبالغی که می‌بینید برای این تاریخ است.

درآمد و سود شما رابطه مستقیمی با :

زیبایی جوراب
تعداد دستگاه
ساعت کاری روزانه
نحوه بسته بندی
نحوه بازاریابی و فروش
جنس جوراب

دارد در نتیجه هر چقدر در موارد بالا بهتر عمل کنید درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. بخاطر همین مسئله هر عددی ارائه شود نمی‌توان استناد قطعی روی آن انجام داد.

سایز جوراب در سود تاثیر زیادی دارد

مورد بعدی که در سود تایثر زیادی دارد سایز جوراب است. هر چقدر سایز جوراب شما کوچک‌تر باشد (مثلا در جوراب‌های نوزادی و بچگانه) سرعت تولید افزایش پیدا می‌کند و در مقابل مواد اولیه کمتری مصرف می‌کند و گاها مشاهده شده است که جوراب بچگانه هم قیمت جوراب مردانه در بازار فروخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه مقاله مرتبط:  خرید و فروش کارخانه در مزایده

پس سود تولید کننده هم افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

دنبال عدد و مبلغ خاص نباشید

همه دنبال این هستند که یه رقم مشخصی تعیین شود مثلا هر دستگاه ماهیانه ۱۰ میلیون تومان سود دارد که اصلا اینجوری نیست چون تنوع اجناس در جوراب بسیار زیاد است ، جوراب داریم جفتی ۵ هزار تومان در مقابل جورابی هم داریم که جفتی ۶۵ هزار تومان است ، قاعدتا سود این دو جوراب باهم برابر نیستند.

جوراب تولید نشه سودش مشخص نمیشه

تا موقعی که جوراب رو تولید نکنید نمی‌توانید سود دقیق رو حساب کنید، پارامترهای مختلفی روی قیمت تموم شده تاثیر دارند، باید بگویید سایز جورابتان چقدر است، چه نخی استفاده شده است، چه نوع سیستم سردوزی داشته است، بسته بندی چگونه بوده است و…

تهیه مواد اولیه برای تولید جوراب

در شغل جوراب بافی، مانند دیگر مشاغل تولیدی، تهیه مواد اولیه برای خط تولید، جزء مراحل اصلی و حیاتی محسوب می‌شود. برای تولید جوراب به متریال اولیه متنوع و زیادی نیاز ندارید؛ بلکه تهیه چند رنگ، نخِ مخصوصِ جوراب بافی به عنوان متریال اصلی، چند نوع نخ ساده دیگر برای لبه دوزی و مواد لازم برای بسته بندی (که کاملاً سلیقه‌ای است) کافی است.

در زمینه‌ی بسته بندی در صورتی که میزان تولید شما بالا باشد، می‌توانید پاکت‌های پلاستیکی و اتیکت مقوایی جوراب را به صورت انحصاری و با نشان تجاری خود سفارش دهید. در موارد تولید کم، تهیه‌ی این لوازم به صورت آماده از بازار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فراهم نمودن تجهیزات و دستگاه ها

از دیگر مراحل مقدماتی برای شروع شغل جوراب بافی، فراهم نمودن تجهیزات لازم و دستگاه‌های تولیدی است. این تجهیزات و لوازم عبارت‌اند از:

  • دستگاه مخصوص جوراب بافی
  • سردوز زیگزال
  • دستگاه اتو جوراب
  • دستگاه مارکدوز
  • پمپ باد
دستگاه جوراب بافی مکانیکی

دستگاه‌های جوراب بافی مکانیکی با قیمت ارزان و نگهداری و تعمیرِ راحت، در گذشته بیشتر استفاده می‌شدند. به تدریج و با وارد شدن دستگاه‌های کامپیوتری، مشکلاتی از قبیل ضایعات تولیدی زیاد و سخت بودن کاربری، دستگاه‌های مکانیکی را از دور خارج کرد. شایان ذکر است، علی‌رغم مشکلاتی که عنوان شد، این نوع از تجهیزات هنوز هم در کارگاه‌های کوچک – که توان تأمین سرمایه زیاد را ندارند – استفاده می‌شوند.

دستگاه جوراب بافی کامپیوتری

از مدل کامپیوتری دستگاه جوراب بافی برای تهیه جوراب‌های با کیفیت و متنوع استفاده می‌شود که کار کردن با آن مانند هر دستگاه دیگری در عین سهولت، به آموزش و مهارت نیاز دارد. این مدل دستگاه جوراب بافی به چهار دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • دستگاه کامپیوتری حوله باف: جوراب‌های ورزشی و جوراب‌هایی که از داخل حالت پرزی دارند، به کمک این نوع دستگاه تولید می‌شوند. شایان ذکر است که احتمالاً کار کردن با دستگاه کامپیوتری حوله باف، برای افراد مبتدی کمی دشوار خواهد بود.
  • دستگاه کالج باف دوفس: از این نوع دستگاه صرفاً برای تولید جوراب کالج استفاده می‌شود.
  • دستگاه دوفس: دستگاه‌های دوفس از جدیدترین دستگاه‌های جوراب بافی هستند که برای تولید جوراب‌های شلوغ با طرح‌های خاص استفاده می‌شود. سرعت کار با این دستگاه بالا است و مانند مدل‌های قبل برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.
  • دستگاه ساده باف: اگر به تازگی قصد ورود به شغل جوراب بافی را دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه دستگاه ساده باف است. به کمک این دستگاه می‌توانید انواع و اقسام جوراب‌های ساده و طرح دارِ ساق کوتاه و ساق بلند را تولید کنید. کار کردن با این دستگاه نسبت به مدل‌های دیگر ساده است و سختی کار ندارد.
پیشنهاد مطالعه مقاله مرتبط:  اجاره سوله برای کارگاه‌ها: بهترین گزینه برای فضای تجاری شما

انتخاب یک نام مناسب و برند سازی

احتمالاً در زمینه تولید جوراب، نام برندهای بزرگی مانند پنتی،Lee ، H&M و ال سی را شنیده باشید. یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر کسب و کار، برندسازی است. تعریف یک کسب و کار و برندسازی (Branding) کاملاً به نوع فعالیت شما بستگی دارد؛ مثلاً در برخی از کسب و کارها از جمله کارهای خدماتی (مانند سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های پزشکی) بهتر است از نام شخصی خود استفاده کنید و در مقابل اگر تولیدکننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم یک نام مشخص و با مسما که در ذهن مخاطب ماندگار بماند، به عنوان برند انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برندسازی تنها به معنی انتخاب نام و طراحی یک لوگوی اختصاصی نیست؛ بلکه هدف شما وفادارسازی، شهرت، محبوبیت و جلب اعتماد خریداران کالا نیز می‌باشد. به منظور رسیدن به این اهداف، علاوه بر تولید کالای باکیفیت به تبلیغات مؤثر نیز نیازمند خواهید بود.

عوامل موفقیت کسب و کار تولید جوراب

تامین منابع درست و اصولی

برای موفقیت در کسب و کار تولید جوراب، اولین کاری که باید به درستی انجام دهید، تامین منابع درست و اصولی است. منظور از تامین منابع درست، استفاده از مواد اولیه مناسب، استخدام درست و اصولی نیروی کار، خرید تجهیزات و مراقبت از تجهیزات و … است.

توانایی فروش محصولات

بازاریابی درست و اصولی، می تواند به فروش خوب منجر شود. فروش قلب هر کسب و کار است و بدون فروش، درآمدی حاصل نخواهد شد و در نتیجه کسب و کار پس از مدتی با شکست بزرگی مواجه می شود.

به دست آوردن مهارت های عمومی کسب و کار

مهارت های عمومی از جمله مذاکره و متقاعدسازی، حل مسئله، تفکر استراتژیک از جمله مهارت هایی هستند که به وسیله آنها می توانید بسیاری از چالش‌هایی که در کسب و کار تولید جورابتان به وجود می‌آید را برطرف کنید. از طرفی می توایند ساده‌تر مشتریان و تامین کنندگان را قانع کنید که از شما خرید کنند.

خلاقیت در تولید

یکی دیگر از عواملی که باعث فروش بالای کسب و کارهای تولید جوراب می شود، تنوع محصولات است. تنوع محصولات از طریق خلاقیت امکان پذیر است. علاوه بر آنکه باید جوراب های ساده تولید کنید، باید تلاش کنید که جوراب های طرح دار نیز تولید کنید.

سخن پایانی در مورد شغل جوراب بافی

همان‌طور که در مقاله بالا به آن اشاره کردیم، در شغل جوراب بافی مانند دیگر مشاغل تولیدی، شما باید به دو مسئله تولید محصول و فروش آن توجه ویژه داشته باشید. هدف شما از تولید محصول، نگهداری آن در انبارهای کارگاه نیست و لازم است به یکی از دو روش عمده و خرده فروشی، محصولات را وارد بازار کرده و به درآمد برسید.

کسب و کار تولید جوراب یکی از کسب و کارهایی است که فرصت های بسیاری در آن وجود دارد. کشورهای ترکیه و چین بیشترین آماد صادرات جوراب به کشور های اروپایی را دارا هستند. افرادی که وارد این بیزینس می شوند، پس از گذر زمان و کسب تجربه می توانند وارد حوزه صادرات جوراب شوند و سود خود را چند برابر کنند

لینک صفحه:

  • https://irankarkhaneh com/راه-اندازی-تولیدی-جوراب-از-خرید-یا-اجار/
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

بالا